Artefakty zbraní
Již zde máme dva artefakty - Mortinovo kladivo a Alsenin luk. Jsou to dost vzácné předměty, obohacující každý svět DrD.
[ Nahoru ]
|
|
Mortinovo kladivo
jméno | síla | útočnost | obrana | délka | váha | cena
|
---|
Mortinovo kladivo | 8 | +7 | +3 | 2 | 450 | 250000 zl
|
---|
- pro elfa | 1 | -17 | -13 | 2 | 1000 | 200000 zl
| - pro trpaslíka | 12 | +10 | +3 | 2 | 400 | 250000 zl
|
- Mortinovo kladivo je těžká obouruční zbraň, která je stvořena pro trpaslíky.
Historie: Ve vzdálené zemi Kominno-Del, v horách trpaslíků ji nechal vytvořit tamější vladař trpaslík Kolaran, na ochranu své říše před nebezpečím
ze Zapomenuté hlubiny - kde přežívali temní elfové. Vytvořil jí velmi mocný kudůk-alchymista (24. úroveň) a zbohatl tunami zlata a povýšením do
šlechtického rodu. Toto kladivo používal syn krále Mortin, a postupně vytlačoval temné elfy pryč. Pak ale zahynul při pádu jedné jeskyně a podle legend
se kladivo dostalo do rukou temných elfů - ti nevěděli jak to, že něco tak "slabého" dokáže takové divy a proto ho jen uschovali. Nic víc se
o něm neví...
[ Nahoru ]
|
|
Alsenin luk (Alseninna pomsta)
Alsenin luk | síla | útočnost | obrana | délka | malý | střední | velký | váha | cena
|
---|
- základní | 3 | +3 | -1 | 2 | 30 | 45 | 75 | 90 | - - -
| - proti elfům | 1 | -6 | -1 | 2 | 30 | 45 | 75 | 90 | - - -
| - proti orkům | 5 | +5 | -1 | 2 | 30 | 45 | 75 | 90 | - - -
| - čepel | 5 | +1 | +1 | 2 | - | - | - | 90 | - - -
|
- Alsenin luk je zároveň střelná zbraň, ale také zbraň na blízko díky svým čepelím po jeho vnějším obvodu (celý luk je z
tajemného, odlehčeného kovu s matně černou barvou a se stříbrnou tětivou). Považuje se za obouruční zbraň. Také je velice podstatné, že jí můžou používat jen elfové.
Je tvořena starým způsobem temných elfů, kteří již tuto tvorbu dávno zapomněli. Zbraň dává jejímu nositeli tyto výhody:
1) Nositel má ostřejší zrak a může střílet s velkou přesností i za tmavé noci (to ovšem neznamená že v noci vidí! - pouze má stejnou trefu jako ve dne)
2) Nositel má o 1 útok za kolo víc než obvykle (i s čepelemi, i s lukem)
3) Nositel může útočit libovolným způsobem bez zdlouhavé výměny zbraní (i použít oba útoky v jednom kole)
4) Nositelova charisma se zvýší (pokud bude držet luk) o 1 stupeň
5) K luku se dají připnout 2 šípy (nyní jsou tam ještě šípy z ablandinu, kovu, který posílí sílu zbraně o 1, útočnost o 5 a dostřel o 10, ale pouze při použití tohoto šípu.
Má to však svou nevýhodu - dají se použít pouze jednou, jelikož se poté rozpustí v prach- a to ať jsou vystřeleny z jakéhokoli luku!)
Historie: Tento luk vykovali oficiálně elfští mistři na vrchu hory "Hrot nebe", jelikož potřebovali objevit hrdinu, aby jim dopomohl v boji s nesčetnou armádou orků
táhnoucích ze západního světa. Ve skutečnosti však tento luk vykovali temní elfové pro svou královnu Matku. Měl být určen pro velitele temných vojsk, která měla
vyhladit lesy Daranu, mocného domu horských elfů. Také tak byl použit a výrazně dopomohl k brutální porážce. Po výhře temných elfů se na místě lesa rozlezla obří
temná poušť (do této doby obývali jeskyně Olis-Kar). Luk byl neustále vlastnictvím uznávaného velitele. Temní elfové se po výhře rozhodli pokračovat hlouběji do království Sharpenu a nechali na pokoji Morilis, les z kterého pocházeli jejich světlí rodiče.
Do obrany Sharpenu se zde zapojila i
družinka čepelmistra Da`kardnana, mocného elfského šermíře se znalostí už tehdy zapomenutého umění zbraně. K té se po mnoha letech obří války dostal právě tento luk.
Poté válka rychle skončila, jakoby temným elfům něco přestalo dodávat odvahu a sílu. Po pár letech se plně stálhi do temné pouště Smoliorw, kde se s nimi stále vedou boje, ale neúspěšně. Družinka De`kardnana pokračovala západně, aby pomohla s blízkými válkami s orky.
Cestou byla však napadena loupeživou tlupou a z nastražené pasti vyšel celý jen Donrar, syn Da`kardana. Podařilo se mu to právě díky "Nočnímu břitu" (dřívější název
Alsenina luku). Neměl již náladu na další války a utrpení a tak se usadil v hlubokém údolí pod "Hrotem nebe", kde byl volný les. Žil tam sám po mnoho let i přes četné boje
za "Hrotem nebe", kterých se ale neúčastnil. Bohužel se elfové museli z jejich posvátného pohoří stahovat stále hlouběji a hlouběji do údolí, až jedna rodina objevila
obydlí, nyní již druida, Donrara. Ten je s láskou uvítal a za několik měsíců byli rodina všichni. Donrar si vzal Alsen, krásnou elfku z bránícího rodu. Žili šťastně pár desítek let,
ale válka nechtěla skončit. Osudným se stalo to, že skupina několik desítek orků objevila právě jejich obydlí. Nastala jatka. Alsen padla mezi prvními, spolu s celou její rodinou,
kromě Donrara, který se tak jako obvykle procházel po západní straně lesa. Když se vrátil jeho rozhořčení neznalo mezí. U své ženy strávil několik dní a ani na se metr
se od ní nehnul. Poté nabral trochu síly a pohřbil jí pod jeho, před lety zasazeným stromem. Ta družinka orků udělala osudnou chybu a vracela se stejnou cestou po které
táhli na východ. Donrar jen uronil slzu, která podle legend posílila Alsenin luk, jak mu začal říkat, proti jejím vrahům, orkům. Neměl s nimi žádný slitování a pobil je, i
přes četná zranění, všechny a sám. Objevila se v něm schopnost jeho otce, umění zbraně. Asi ho v ten čas posílila nesčetná nenávist. Nyní chodí Donrar po celém Sharpenu
a snaží se udržovat dobro. Války nakonec rozhodli lidé, kteří připluli na Sharpen. Alsenin luk nyní vlastní, legendami proslulý Donrar, syn De`kardana.
[ Nahoru ]
|
|
Hromova hůl
jméno | síla | útočnost | obrana | délka | váha | cena
|
---|
Hromova hůl | 6 | -2 | +2 | 2 | 80 | ??? zl
|
---|
Skrytá čepel (Lancea) | 8 | -2 | +1 | 1 | 35 | ??? zl
| Kombinace zbraní | 8 | +3 | +3 | 1-2 | 80 | ??? zl
| Proti lykantropům (Stříbrná lancea) | 16 | 0 | +1 | 1 | 35 | ??? zl
|
- Hromova hůl je střední obouruční zbraň. Lancea je střední jednoruční sečná/bodná zbraň. Kombinace obou zbraní je obourční těžká zbraň.
Popis:Tato zbraň vypadá jako obyčejná kovaná hůl. Uvnitř hole (hůl slouží jako pochva) je však ukrytá asi metr dlouhá čepel vyrobená ze stříbra. Díky mocné magii je však jak čepel tak hůl téměř nezničitelná.
Pokud chce někdo používat v boji kombinaci obou zbraní, musí s nimi podstoupit pět výcviků, jinak má postih -5 k ÚČ, -5 k Útoč a -5 k OČ(resp. -4 při jednom výcviku, -3 při dvou atd.)
Tento výcvik však může proběhnout pouze pod dozorem mnicha Hromova řádu či podle knih, které řád sepsal o boji holí a lanceou.
Tato zbraň má tři velice zajímavou schopnosti. První je, že dokáže pohlcovat kouzla seslaná na nositele zbraně (viz. tabulka). Druhou je, že funguje také jako detekce magicky aktivních osob (kouzelníků), tvorů (nemrtví, lykantropové...) a předmětů.
Pokud s ní ukážete na osobu a je to kouzelník, nositel hole uslyší zahřmění. A třetí je, že při úspěšném útoku na magicky aktivní osobu jí odsaje určité množství magenergie a pohltí ji do sebe. Toto množství je
hod k6*úroveň zasaženého kouzelníka.
Historie: Jak jste jistě pochopili z popisu, tato zbraň slouží k boji proti kouzelníkům. Byla užívána mnichy Hromova řádu při bojích proti kacířům z řad mágů a čarodějů. Těchto holí byly desítky, ale většína z nich byla při bojích
s čaroději, nekromanty a černokněžníky zničena či ztracena. O Hromovu řádu již tři století nikdo neslyšel, ale vypráví se, že stále někteří mniši chodí krajinou a bojují proti zlu způsobenému magií...
tabulka pravděpodobnosti pohlcení kouzel
do 40 magů |
do 80 magů |
do 120 magů |
do 160 magů |
do 200 magů |
do 240 magů |
do 280 magů |
do 320 magů |
do 360 magů |
do 400 magů |
100% |
94% |
88% |
82% |
76% |
70% |
64% |
58% |
52% |
46% |
Z hole se každý den samovolně uvolní patnáct magů. Sloupec do x magů udává množství magů v holi.
[ Nahoru ]
|
|
|
Anketa:
Výsledky anket
Naše ikonka:
Partner:
|